Hoje mesmo a associação
MarinhaPatrimonio vem de comunicar-nos o achádego dum grupo de petroglifos podomorfos, que trás do conseguinte avisso e inspeçao pelos tecnicos de Patrimonio da Junta, pasou foi incluído no inventario de jazigos arqueológicos coa Direçao Geral do Património, co nome de “As fádegas- as pisadas do Encanto” e coa clave GA 27051023, convertendo-se no primeiro petróglifo atopado em Ribadeo e o primeiro podómorfo da Marinha luguesa.
Este novo conjunto está formado por 11 pegadas de pé e duas possíveis covinhas.
Os petroglifos atoparom-se no lugar de As Ançãs, nos lindeiros duma horta de produção ecológica, coñecida como As Fádegas, nun velho caminho perto do rio Grande ou Alesancia que ía dende as Anzas até Salcedo. As insculturas recebem o significativo nome de “As pisadas do encanto”, contando-se uma lenda ao redor da moura que lhes dera origem:
"Segundo reco-lhe a lenda, numa gram rocha à beira do rio habita um Encanto, unha moça fermosa e loira que deixou as pegadas dos seus pés na laje do caminho. Polo Sam Joán a moça aparécese-lhes aos que passam por ali amossando a sua fermosura e mai-los seus tesouros assí como unha galinha coa súa rolada de pitos de ouro. A beleza da moça ou a cobiça do ouro, fai que a gente se achegue à rocha , o que provoca o seu encantamento , ficando para sempre no interior da rocha."
Uyuyuyuyuy... ¡qué juego dan estos nuevos podomorfos...! ¿hay algo publicado de ellas?
ResponderEliminarGracias por colgar el reportaje fotográfico.
Pedro R.
acabam-se de dar a conhecer, a Junta de Galiza foi avisada ainda em Junho, estão catalogados mas não se publicou nada sob eles
ResponderEliminar